Hyrare

Har du en särskild favorit bland våra ridskolehästar/ponnyer som du känner att du skulle vilja rida och umgås lite mer med?

Du som rider på KRK kan bli hyrare på någon av våra fina lektionshästar/ponnyer. Enligt överenskommelse och omfattning i gällande avtal tar hyraren hand om och får rida och sköta "sin" häst/ponny då den inte används i  ridskoleverksamheten.

Det finns tre nivåer av hyrare:

Bronshyrare:
Ridning en dag i veckan (lördag eller söndag), uteritt i skogen i skritt och trav. Denna dagen mockar man också hästens/ponnyns box samt packar höpåsar/ev. hönät och fyller på ev. vattenhinkar.

Silverhyrare:

Ridning två dagar i veckan (lördagar och söndagar), ett pass i skogen och ett pass i ridhus/ridbana. Mocka hästens/ponnyns box samt packa höpåsar/ev. hönät och fylla på ev. vattenhinkar dessa dagar, samt ett HAV-pass i månaden.  Läs här för mer information om HAV.
Möjlighet och förtur till att deltaga på extra aktiviteter (t ex träning för externa tränare inbjudna av klubben) till rabatterat pris.

Guldhyrare:

Ridning tre dagar i veckan (lördagar, söndagar samt en vardag i överenskommelse med verksamhetschef/ansvarig ridlärare), ett pass i skogen och två pass i ridhus/ridbana. Mocka hästens/ponnyns box samt packa höpåsar/ev. hönät och fylla på ev. vattenhinkar dessa dagar, samt ett HAV-pass i månaden. Läs här för mer information om HAV.

Hyrare har också efter överenskommelse med verksamhetschef/ansvarig ridlärare möjlighet att åka på externa aktiviteter, t ex Pay & Jump, Pay & Ride eller tävling med "sin" ponny/häst.

Om du vill veta mer vad det innebär, eller är intresserad av att bli hyrare på någon av våra härliga ridskolehästar/ponnyer, hör av dig till kontoret@kristianstadridklubb.se